♥thank you for coming to my blog.do follow keyh?:)

♥I LOVE B2ST SO MUCHH!!!!!!♥
Daisypath Anniversary tickers

cerpen: ouhhh!! sweetNyaa diAA(rekaan asli dari aien)bahasa tunggang langgang+rojak.xkisahlah asalkan ain dpat sampaikan cerita ni.

kringgggg...!!
yeess!!dah lama aku tunggu loceng nie berbunyi..akhirnya..kataku dalam hati.selama 6 jam berada di kelas 3bijak aku seakan2 baru bebas dari penjara setelah mendengar deringan loceng masa untuk pulang ke rumah.

''bangunnn!!''
''terima kasih cikgu!''laung murid2 di kelas 3bijak.
''sama2 kelas'' balas cikgu munirah.

setelah mengemas beg dan memeriksa barang2 di bawah meja, kwn baik aku,nurul berbisik"lisya,jom la cepat..aku xsbar nie" smbil tersenyum sinis."ish ko nie nurul,sabar lah,jantung aku laju gila nie weyh.."aku berkata perlahan."ape ko nk takut,kite dah rancang lama tau benda ni!"
"yalah!yalah!"balasku bersahaja.

kami berdua akan berjalan bersama2 menuju ke stesen bas.beginilah rutin harian kami setiap hari apabila tiba waktu balik.

"hahh..tu ada tempat kosong"kata nurul."baiklah,jom duduk"balasku.
eh,mana dia nie.aku rasa aku keluar lambat tadi.biasanya kan.waktu2 mcm nie dia dh ada kt sini.aduhh,habislah rancangan aku.desisku dalam hati.sememangnya 'dia' yang aku nantikan itu memang selalu ada kt stesen bas tu sebelum aku dan nurul tiba.tetapi hari ini sebaliknya.pelbagai persoalan datang dan pergi ke dalam minda aku.apakah dia xhadir ke sekolah?tapi waktu rehat tadi,aku ada nampak 'dia'.kemungkinan dia ada kelas petang agknya.aku membuat andaian sendiri.

"oiitt,lisya,mane amir?dia takde nie.mcm mana kita nak buat benda tu?"tanya nurul sambil menepuk tangan aku.
"itulah.aku pun fikir benda yang sama.aku rasa kn,dia dh balik kot"kata ku sambil menundukkan mukaku dengan rasa hampa.
''ish,xmungkinlah.dia xkan balik selagi kau xbalik.mcm la kau baru kenal dia harinie"kata nurul untuk menyedapkan hati aku."xpe,kite tunggu lagi yea?"
"aku harap dia ada......"
"aku pun....." kami berdua terus berharap sambil memerhatikan kenderaan lalu lalang dan keadaan yang sangat sibuk di tengah2 jalan raya.

****************************

aku sedang duduk di meja belajarku sambil menghadap laptop.tiba2 tett..tett..tett.. telefon bimbitku berdering.ada satu pesanan ringkas yang masuk ke dalam telefon ku.nama nurul tertera di skrin telefon.
'lisya,kau rasa dia dah bukak?'aku terus menekan butang 'reply' dn trus menaip.
'mesti lah dah bukak.sebabnya aku suruh dia bukak bila dia dah sampai rumah.tapi aku rase takut sikit lah.aku..aku..takut dia xsuka'balas ku dan menekan butang 'send'.
lima minit kemudian. nurul mengahntar satu lgi sms.tanpa berlengah aku terus menakan butang buka.pesanan itu berbunyi.'xpe,dh lama kau pendam benda nie kan,kau xboleh nk simpan2,selagi dia masih ada depan mata kau.xkan kau nak tunggu dia berpimpin tangan dengan perempuan lain baru kau nak terus terang.tenang je lisy.esok kite jumpa lagi kat skolah.slmt malam.:)' pesanan yang baru diterima daripada nurul itu sedikit sebanyak memberi semangat utk aku.
aku menutup laptop.aku bangun dn trus baring diatas katilku y molek2 nie ala2 berada dekat taman bunga.mataku menatap kipas y berpusing smbil mengimbas kejadian petang tadi sewaktu aku menunggu amir.

***********************

"Lisya!Lisya.."nrul berteriak dekat telinga aku.haish dia nie,duduk bukan jauh sangat pun,jarak berapa cm je.itupun nk jerit2.ish..
"apa dia? mcm org nampak hantu nie kenapa?"aku membalasnya,
"itulah,Amirr!jejaka idaman kau tuu."aku pun mencari kelibat amir yang dikatakan nurul tu.
daripada jauh aku nampak dia berjalan ke tempat aku dan nurul.amir nie budak lelaki sama sekolah dengan aku.dia nie budak yang belajar di tingkatan 5 sains.kami sama2 akan menjalani peperiksaan besr pada tahun ini,aku akan mengambil penilaian menengah rendah manakala dia sijil pelajaran malaysia.kalau dah kenal dengan dia nanti,boleh lah minx dia tolng tunjuk ajar aku sikit2.aku bukannya pandai sangat.dia lah lelaki yang buat aku tidur xlena makn xkenyang mandi xbasah.pertama kali aku nampak dia dekat padang sekolah.masa tu hari sukan tahunan sekolah.pertama kali aku pandang dia, dia sweeeeettt sangat. aku suka pandang mata dia.dia pandang aku balik.mata kami bertentangan.dn dengan tiba2 dia melemparkan senyuman yang sangat2 sweet dekat aku.aku pun membalas senyuman dia dan terus memalingkan muka dan pura2 berborak2 dengan kawan2 aku.nasib baik tiada siapa yang perasan.tetapi dalam hati aku,hanya tuhan saje yang tahu.malu sangat waktu tu.semenjak daripada hari itu,dia selalu curi2 pandang aku.kat mana2 je.aku pun begitu.apabila satu hari aku tak nampak kelibat dia.aku rasa macam xtenang.aku pun tak paham.tetapi,kami xpernah bertegur.aku tau nama dia pun selepas cikgu umumkan yang dia johan acara lumba lari.amir shazwan bin ahmad.dan pada hari ini aku hendak menjalankan rancangan yang aku dah lama rancang dengan nurul.dan aku nekad,aku nak berterus terang dengan dia hari ni.
"lisya,lamanya kau termenung.tu dia ada kat sebelah sana, pergilah bagi surat dengan hadiah tu.aku teman kau dari sini."suruh nurul.
aku memberi senyuman gementar pada nurul.xkisah lah kan kalau amir kata aku nie kolot ke apa bagi surat. ye lah,orang sekrang mana main surat2,masing2 dah ada handphone,laptop,muka buku.mana pandang surat2 nie.tapi aku xkisah, asal kan aku dapat luahkan perasaan aku dekat dia yang dah lama terpendam.
dan tanpa melengahkan masa lagi aku terus bangun meninggalkan nurul dan bergerak perlahan2 menuju ke tempat amir sambil menjinjit paper bag,hadiah untuk amir.aku perasan yang amir dah lama memerhatikan aku.dia semakin pelik apabila aku semakin dekat dengan tempat duduknya.dia kelihatan gelisah.aku lagi gementar.

disinilah perbualan kami bermula.

"hai saudara, kenapa asyik pandang saya aje?"sindir aku,aku pun tak tahu aku boleh berkata seberani itu.sambil bercekak pinggang dan berdiri di depannya.
"maaf saudari,saya kenal saudari ke?xada salam xade ape.berani sergah saya macam nie.perasan lah saudari nie."balasnya serius sambil merenung tajam ke dlam mata aku.bagai nak gugur jantung aku waktu tu.ya Allah.
"baiklah.assalamualaikum.saya tau awak asyik pandang saya.kenapa ye awak selalu tunggu saya balik dulu baru awak balik?padahal awak naik motor kan?kawan saya cakap,bila saya dh naik bas, awak terus pergi kat motor awak then bru awak trus balik."kataku lagi.
"waalaikumsalam.saya tunggu awak?eh,boleh lh saya nak gelar awak nie minah perasan.kawan awak tu reka cerita lah.kesian awak sbb percaya.sukahati saya lah nak balik bila2 pun.saya xkenal awak,awak xkenal saya.buat ape saya nak tunggu awak.tolong jangan nak perasan ye miss E.LI.SYA."balasnya sengaje.dia menyebut nama aku seolah2 budk baru belajar mengeja.mana ada pencuri yang mahu mengaku kesalahnnya,tak mengapa, lambat laun dia akan mengaku jugak.aku yakin.
"ish,sukahati awak lah.xnak mengaku sudah.awak yang akan menyesal nanti."kataku seolah mengugut.sambungku lagi "nah amik nie.ikhlas saya bagi.sya harap awak terima.dah balik nanti baru bukak tau."kataku dengan perasaan y sangat malu sambil menghulurkan paper bag tu padanya.
"eh,tadi marah2,tibe2 nk bagi saye present pulak?bom ke racun nie?ahahh.awak yang syok kat saye kan.saya.." katanya sambil mengambil paper bag yang aku hulurkan tadi.belum sempat dia menghabiskan ayatnya,aku terus berlari anak mendapatkan nurul yang memanggil aku sebab bas kami sudah sampai.nasib baik aku sempat serahkan paper bag tu kat amir.kalau tak.melepas lagi.

didalam bas,nurul bertanya."macam mana?" aku hanya tersenyum.tidak mampu berkata apa2.aku merasakan seolah2 hari ni hari paling bahagia bagi aku.

deringan handphone, mematikan lamunan aku.aku telah mnerima pesanan ringkas yang nombornya aku xpernah tau.lantas aku terus membuka pesanan itu.
"hai lisya,amir nie".hah?terkejut aku.aku xsangka dia akan hantar kiriman sms dekat aku.ayt ringkas yang aku terima daripada amir itu,aku tatap,lama.sehingga aku tertidur.

.......................bersambung.......................................
suka?benci?meluat?sila komen ye?:)

2 bdkchumelgossipp:

coklat stawbery said...

salam syg..nice story lorh..ranjinya menaip kat blog yerk...ape2 pun caiyoikkkk222,,hehhe... nak dgr ape yg bersambung dalam cerita nie...oh jiwang jugak syg nie ye....hehheeh....ape2 pun hope suatu hari nanti b dapat buat novel syg sendiri...syg b sngt2....love you syg....
\

Budak kiut said...

Meluatt akuuuu baceeeeeee eeuwwwww


dujun♥hyunseung♥gikwang♥yoseob♥junhyung♥dongwoonie♥

klu ade doraemon kan best :p

10A's in spm 2013
mine apple lappy
swift or cooper
kawen(haha)